Adventi kirándulás Ausztriába

Még sötét volt december 16-án, amikor korán reggel autóbuszunkkal elindultunk Győrből. Az ülőhelyek pontosan ki voltak számolva, egy ülés sem maradt gazdátlanul. Első állomásunk Maria Schutz volt, ahol megnéztük a csodatévő forrásáról nevezetes nagyon szép barokk stílusú, kéttornyos templomot, amelyet az ausztriai Mária-kegyhelyek egyikeként tartanak számon. Aki akarta, megtölthette kis üvegét a főoltár mögött csörgedező forrásvízből. Ezután a templom melletti kis cukrászdában mindannyian egy nagyon finom óriási lekváros fánkot ettünk. Utána „lőttünk pár képet” és felültünk a buszra, hogy folytassuk utunkat.

Következő úticélunk a Semmering volt. Itt egy nagyon meredek sípálya mellett mentünk fel felvonóval a Zauberg hegyre. Csodálatos kilátás fogadott minket és mindent hó borított. Voltak, akik fekvő hóangyalkát készítettek, illetve hógolyó csatára is sor került. A felvonó hegyi állomása mellett felküzdöttük magunkat egy magas kilátóra, ahonnan nagyon messzire el lehet látni és szavakba se lehet foglalni, hogy milyen gyönyörű volt. A hegyen eltöltöttünk kb. két órát, majd a völgybe leérkezve visszaszálltunk a buszra és indultunk tovább.

Mivel úgy jött ki, hogy maradt még egy kis időnk, mielőtt a Lindt csokoládégyár Gloggnitzban található mintaboltjához kellett érkeznünk, megálltunk egy kis időre, és – szabadon választható program keretében – rövid látogatást tettünk a Schwarcza és a Weissenbach völgyei közti kiemelkedésen álló gloggnizti várnál (Schloss Gloggnitz).  Ezek után néhány perces buszozást követően érkeztünk a „csokiboltba”, ahol jól bevásároltunk és sokat kóstolgattunk.

A nap zárásaként végül Haydn városába, az ünnepi fénybe öltözött Eisenstadtba érkeztünk, ahol megnéztük az Esterházy-kastélyt és a karácsonyi vásárt.
Nagy élmény volt és csodálatos, új emlékeket szereztünk.