Szabadidősport, turisztika

Adventi kirándulás Ausztriába

Még sötét volt december 16-án, amikor korán reggel autóbuszunkkal elindultunk Győrből. Az ülőhelyek pontosan ki voltak számolva, egy ülés sem maradt gazdátlanul. Első állomásunk Maria Schutz volt, ahol megnéztük a csodatévő forrásáról nevezetes nagyon szép barokk stílusú, kéttornyos templomot, amelyet az ausztriai Mária-kegyhelyek egyikeként tartanak számon. Aki akarta, megtölthette kis üvegét a főoltár mögött csörgedező forrásvízből...

A huszonhatodik...

A fentebb olvasott cím sokat sejtető lenne abban az esetben is, ha azon fogalmakat említeném, hogy: hatvan, szőlő, időjárás-előrejelzés, kókuszgolyó, kanálgép, szárnyas hangya, Kapanyányi monyók szabadfordításban, vagy invokáció. És hogy mit takarnak ezek a szeptember szép szelével szálló szavak számomra? Tarts velem, és olvasd ki élményeimet ez esetben nem két pedált tekerve, de szemünket sorokon legeltetve!

Mariazell – Győr kerékpártúra 2017. nyár

A mögöttünk hagyott 2016-2017-es tanév adventi időszakában egy autóbuszos kirándulás keretében egyszer már felkerestük az Alpok hegyvonulatainak varázslatos tájai között megbúvó Mariazellt. A városka – amelyre nem véletlenül tekintenek Steiermark egyik ékszerdobozaként – hangulatával és lelkiségével magával ragadott bennünket. Innen fakadt az a gondolat, hogy a tanév zárásához igazodva egy kerékpáros kirándulás keretében visszatérjünk...

Brennbergi nyári tábor - 2017.

Lesz idén nyáron is brennbergi tábor? - kérdezték sorra a gyerekek a tél vége felé, amikor fél szemmel már a nyári szünet felé is kacsingattak egy kicsit. Lett...!
Az idei táborozóinkkal július elején érkeztünk meg a brennbergi völgybe, ahol a Rák patak mellett megbújó házikókat ezúttal is hamar megtöltöttük élettel. A visszatérő „törzstagokon” kívül ezúttal is szép számmal voltak „első táborozók”...

Sárkányhajó Nebuló Kupa

2017. május 26-án az Aranypart Duna szakaszán került megrendezésre a Magyar Sárkányhajó Szövetség által kiírt 13. Nebuló sárkányhajó fesztivál.
Nagyon szép időnk volt, az időjárás kegyeibe fogadott bennünket. Számos iskola csapata vett részt ezen a rendezvényen. Iskolánk három legénységgel indult, és eddigi legjobb eredményét elérve mindhárom hajóval bronzérmesek lettünk...

Cseszneken járt a 10.N osztály

A 10. N osztály 2017. május 13-14-én a Csesznek mellett lévő Kisbükk majorhoz látogatott osztálykirándulás keretében. A kirándulás bővelkedett jobbnál jobb és izgalmasabbnál izgalmasabb történésekben: hatalmas túrák, mászások, érdekes fejtörők, izgalmas terepek. Mindenkit lenyűgözött a gyönyörű táj (Kőmosó szurdok, a cseszneki vár, a környező erdő), valamint hatalmas élményt jelentett a majorhoz tatozó állatok gondozása, a kecskefejés, a lovaglás, érdekességnek számított a láma, és a csincsilla...

A 4.C osztályosok kirándulása

Az idei osztálykirándulásra május közepén került sor, Mosonmagyaróváron jártunk.
Az iskola előtti gyülekező után közösösen indultuk a vasútállomásra. Rövid, körülbelül fél órás vonatozással érkeztünk meg a mosonmagyaróvári állomásra. Onnan egy kellemes sétával eljutottunk a kitűzött célig, amely a FUTURA Interaktív Természettudományi Élményközpont volt...

Ópusztaszeren a 7.H osztállyal

Az elmúlt hét szerdájának reggelén diákjaink többsége talán még épp csak ébredezett, amikor az osztályunkat szállító autóbusz elindult velünk az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark felé.  A korai indulásról és az meglehetősen friss reggelről árulkodott Duna felett megpihenő pára paplanösvénye, amely a felkelő nap fényében sejtelmesen pihent a két part között.